Ακολουθήστε με στο
Δημοσιεύσεις
Τροφή για τα μάτια!
4 Οκτωβρίου 2019
photo-1502124225665-6282a0146f6a

Έχεις ακούσει τη γιαγιά σου να επιμένει ότι πρέπει να τρως ψάρι για να βλέπεις μακριά και τη μαμά σου να υποστηρίζει ότι τα καρότα θα σου χαρίσουν «βιονική» όραση! Έως τώρα γελούσες. Μήπως όμως πίσω από τις λαϊκές θυμοσοφίες, κρύβεται μεγάλη δόση αλήθειας;

Είναι αλήθεια ότι η διατροφή επηρεάζει κάθε λειτουργία του οργανισμού μας. Οι πέντε παρακάτω τροφές έχουν την ιδιότητα να προστατεύουν την όρασή μας.

Σολομός

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι η μεσογειακή διατροφή που περιλαμβάνει ψάρια (άρα εξαιρετική πηγή Ω3) μειώνει το ρίσκο της εκφύλισης ωχράς κηλίδας, μία κατάσταση που οδηγεί σε θολή όραση. Αυστραλιανοί ερευνητές βρήκαν ότι όσοι καταναλώνουν μία μερίδα ψαριών την εβδομάδα, προστατεύονται περισσότερο από εκείνους που τρώνε μία φορά το μήνα. Τα ψάρια του γλυκού νερού, όπως ο σολομός και ο τόνος, διατηρούν την υγρασία των ματιών και τα κάνουν υγιή. Πιο συγκεκριμένα, τα Ω3 λιπαρά παρέχουν δομική υποστήριξη στις κυτταρικές μεμβράνες των ματιών.
Αβοκάντο

Είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά και ελαττώνει το επιβλαβές φως που περνάει στο μάτι, άρα μειώνει και τον κίνδυνο για καταρράκτη. Το αβοκάντο είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη C, που έχει σχετιστεί την προστασία και την υγεία των ματιών εφόσον μας προστατεύει από τις ακτινοβολίες UV.

Αυγά

Αποτελούν άριστη πηγή βιταμίνης Α και την χρειαζόμαστε γιατί μειώνει την οφθαλμική ξηρότητα. Ο κρόκος περιέχει ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα μάτια ενάντια στη βλαβερή υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου. Επιπλέον, μία έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Περντού ανακάλυψε ότι το σώμα μπορεί να λάβει περισσότερα καροτενοειδή από τα ωμά λαχανικά όταν αυτά συνδυάζονται με μαγειρεμένα αυγά.
Καρότα

 Περιλαμβάνουν βιταμίνη Α αλλά και Β καροτίνη που τους χαρίζει και αυτό το έντονο πορτοκαλί χρώμα και διατηρεί την όραση σε υψηλά επίπεδα. Η έλλειψη της βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει σε ξηροφθαλμία και ευτυχώς την βρίσκουμε και στο γάλα, το τυρί, τον κρόκο, το συκώτι και τη γλυκοπατάτα.
Πράσινο τσάι

 Παρέχει αναρίθμητα οφέλη, μεταξύ αυτών και η προστασία των ματιών. Σε διάφορες έρευνες που έχουν γίνει, έχει αποδειχθεί ότι το πράσινο τσάι αυξάνει την κυτταρική δραστηριότητα και προστατεύει από τις ακτινοβολίες UV.

About author

apostolis giakoumelos

Διαβάστε Ακόμα

/ Άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν!

img71769_7654372122facfbd63f3865557dbf500

Προσφέρω και «Διαβάζω για τους άλλους»

Έχεις ακούσει τη γιαγιά σου...

Read more
pyrotehnimata-800x500_c

Αποζημίωση σε ανήλικο που έχασε την όρασή του από πυροτεχνήματα

Έχεις ακούσει τη γιαγιά σου...

Read more
eynjb71573805317232

Ακτίνες -Τ: Υπερυψηλή ανάλυση στην ιατρική

Έχεις ακούσει τη γιαγιά σου...

Read more

There are 0 comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *