Ακολουθήστε με στο
Δημοσιεύσεις
Το άγχος επηρεάζει και την… όρασή σου!
25 Ιουλίου 2019
design-2808307_960_720

Μια μελέτη στο περιοδικό Applied Ergonomics έδειξε ότι το αυξημένο άγχος των φοιτητών κατά τη διάρκεια της εξεταστικής τους περιόδου, προκάλεσε υψηλότερα επίπεδα ενδοφθάλμιας πίεσης που κάλλιστα θα μπορούσε να οδηγήσει σε γλαύκωμα.
Το άγχος και η ψυχική ένταση μπορεί να επηρεάσει και την οφθαλμική σας υγεία. Υπάρχουν ενδείξεις ότι τα ψυχοσωματικά μπορεί σταδιακά να οδηγήσουν σε απώλεια της όρασης. Το άγχος είναι μια σημαντική αιτία κι όχι μόνο συνέπεια επισημαίνουν οι γιατροί. Άρα το στρες μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην όραση και με τη σειρά της η απώλεια όρασης να οδηγήσει σε κατάθλιψη.
Ποια τα συνήθη συμπτώματα που εμφανίζονται στα μάτια λόγω άγχους;

  • Ευαισθησία στο φως. Σε ιδιαίτερα στρεσογόνες καταστάσεις ο ανθρώπινος οργανισμός νιώθει ότι βρίσκεται σε κίνδυνο και οι κόρες των οφθαλμών του αυθόρμητα διαστέλλονται. Αυτό μπορεί να προκαλέσει έναν ελαφρύ πόνο και μια φωτοευαισθησία.
  • Συσπάσεις των ματιών, οι λεγόμενοι βλεφαροσπασμοί, στην ιατρική ορολογία μυοκυμία.
    Απώλεια της περιφερειακής όρασης.
  • Θολή όραση. Σε περιόδους στρες οι μύες του προσώπου έχουν την τάση να σφίγγονται γεγονός που περιορίζει τη ροή του αίματος προς τους οφθαλμούς, προκαλώντας άλγος και ίσως και θολερή όραση.
  • Άλγος στα μάτια.
  • Ξηροφθαλμία, υπερβολικά στεγνά μάτια ή ακόμη και μάτια που δακρύζουν συχνά χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος. Μελέτη έχει δείξει συσχέτιση μεταξύ της ξηροφθαλμίας και του στρες, του άγχους και της κατάθλιψης.

Πώς μπορείτε να ελέγξετε τα συμπτώματα που εξαιτίας του άγχους επηρεάζουν τα μάτια σας;
Πιο κάτω σας δίνουμε μερικές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε προκειμένου να περιορίσετε τα συμπτώματα του άγχους που ‘’χτυπάνε’’ στα μάτια σας.

  1. Διαχειριστείτε πρώτα από όλα το ίδιο το άγχος σας. Περιορίστε όσο φυσικά είναι δυνατό τις εκρήξεις θυμού σας και τις καταστάσεις που σας προκαλούν στρες και αναπόφευκτα σας αγχώνουν.
  2. Ακούστε τα συμπτώματα του σώματος και των ματιών σας και διαλογιστείτε ή πάρτε μαθήματα κατάρτισης για τη διαχείριση του άγχους.
  3. Βρείτε κάτι να απασχολήσετε το μυαλό και τις σκέψεις που σας προκαλούν τα δυσάρεστα συμπτώματα. Δεν είναι εύκολο, αλλά τα αποτελέσματα θα σας εντυπωσιάσουν.
  4. Κάντε ένα χλιαρό χαλαρωτικό μπάνιο.
  5. Αποφύγετε τις κοφτές και πολύ γρήγορες αναπνοές. Εστιάστε στην αναπνοή σας και βεβαιωθείτε ότι οι αναπνοές σας είναι βαθιές και αργές.
  6. Ασκηθείτε. Η χαλαρή γυμναστική και η άσκηση είναι από τους πιο καλούς φίλους που δρουν ενάντια στο στρες.
  7. Υιοθετείστε υγιεινές συνήθειες.
  8. Ακούστε απαλή και χαλαρωτική μουσική.
  9. Βελτιώστε την ποιότητα της καθημερινής σας διατροφής.
  10. Φροντίστε να κοιμάστε καλά.

Στις περιπτώσεις εκείνες που το άγχος είναι χρόνιο και έχει γίνει μια βασανιστική κατάσταση η ψυχοθεραπεία καθώς και η συνταγογράφηση φαρμάκων μόνο από το γιατρό σας μπορεί να βελτιώσει κατά πολύ την ζωή σας.

About author

apostolis giakoumelos

Διαβάστε Ακόμα

/ Άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν!

alcoholeyes

Εφαρμογή δείχνει πώς θα βλέπεις ανάλογα με το πόσο θα πιεις!

Μια μελέτη στο περιοδικό A...

Read more
photo-1486649567693-aaa9b2e59385

Βρείτε τα «τυφλά σημεία» στην όρασή σας!

Μια μελέτη στο περιοδικό A...

Read more
Boy-getting-eye-exam

Οπτομετρικός έλεγχος λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι!

Μια μελέτη στο περιοδικό A...

Read more

There are 0 comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *