Ακολουθήστε με στο
Δημοσιεύσεις
Θέλεις να βελτιώσεις την όρασή σου;
15 Ιανουαρίου 2018
348cf42c0d12cd50fe230a1466f9ef88

Δεν είναι τυχαία η φράση “πρόσεξέ το σαν τα μάτια σου”. Ίσως το πιο σημαντικό όργανο στο σώμα μας αφού μας επιτρέπει να αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο σε όλη του τη διάσταση. Γι’ αυτό το πρώτο και σημαντικότερο που πρέπει να κάνουμε όλοι μας είναι οι συχνές επισκέψεις στους ειδικούς για προληπτικό έλεγχο. Αν θέλουμε όμως να βελτιώσουμε την όρασή μας υπάρχουν μερικά μικρά αλλά σημαντικά μυστικά που μπορούν να μας βοηθήσουν.

Βιταμίνες και μέταλλα

Οι βιταμίνες Α, C και Ε, όπως και ο ψευδάργυρος περιέχουν αντιοξειδωτικά που μπορούν να προλάβουν τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας. Οι καλύτερες πηγές για αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι τα καρότα, οι κόκκινες πιπεριές, το μπρόκολο, το σπανάκι, οι φράουλες, η γλυκοπατάτα και τα εσπεριδοειδή. Εξίσου σημαντικά είναι και τα λιπαρά ω-3, που τα βρίσκουμε στον σολομό και στον λιναρόσπορο.

Καροτενοειδή

Από τα πλέον 600 καροτενοειδή συστατικά που βρίσκονται στη φύση, μόνο δύο, η ζεαξανθίνη και η λουτεΐνη βρίσκονται στην ωχρά κηλίδα, στην υψηλότερη συγκέντρωση, κυρίως στον αμφιβληστροειδή, γι’ αυτό είναι ζωτικής σημασίας για την καλή υγεία των ματιών. Η ζεαξανθίνη και η λουτεΐνη απορροφούν το μπλε φως και ενεργούν ως τα «εσωτερικά γυαλιά ηλίου», που μπορούν να μειώσουν τις ενδεχόμενες φωτοχημικές βλάβες που προκαλούνται από ακτινοβολία μικρού μήκους κύματος του ορατού φωτός. Η πρόσληψη λουτεΐνης και ζεαξανθίνης από τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά ή διατροφικά συμπληρώματα αυξάνει τη χρωστική οπτική πυκνότητα της ωχράς κηλίδας (MPOD) στα ανθρώπινα μάτια, που με τη σειρά της μειώνει τον κίνδυνο της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας (AMD), μια πάθηση που μπορεί να είναι επιβλαβής για την όραση.

Προστατευτικά γυαλιά

Είτε δουλεύουμε, είτε έχουμε βγει μια βόλτα, τα μάτια μας πρέπει να είναι προστατευμένα. Ειδικά στην περίπτωση που η δουλειά μας έχει να κάνει με χρήση χημικών, αιχμηρών αντικειμένων ή μετάλλων, η προστασία είναι απαραίτητη. Όταν δουλεύουμε για ώρες μπροστά από υπολογιστή είναι απαραίτητο να φοράμε ειδικά γυαλιά γι’ αυτή τη χρήση για να μην ξεραίνονται και κουράζονται τα μάτια μας.

Γυαλιά ηλίου

Δεν είναι μόνο ένα trendy αξεσουάρ αλλά και ο πιο σημαντικό σύμμαχος των ματιών μας. Τα προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου και απομακρύνει τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη, εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας, αλλά και του αστιγματισμού.

Διάλειμμα

Όταν η δουλειά μας είναι γραφείου και περνάμε 8 ώρες μπροστά από έναν υπολογιστή, είναι απαραίτητο να κάνουμε διάλειμμα κάθε 20 λεπτάκαι να εστιάζουμε το βλέμμα μας σε ένα σχετικά μακρινό αντικείμενο, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα.

Κάπνισμα

Το κάπνισμα δεν καταστρέφει μόνο τους πνεύμονες και την καρδιά μας αλλά κάθε εσωτερικό κι εξωτερικό όργανό του σώματός μας. Και δεν είναι υπερβολή. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα μάτια, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι αυξάνει σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο καταρράκτη και εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας.

About author

apostolis giakoumelos

Διαβάστε Ακόμα

/ Άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν!

pexels-anna-shvets-4167561 (1)

Το ήξερες; Αν φοράς γυαλιά, έχεις μικρότερη πιθανότητα να κολλήσεις κορονοϊό

Δεν είναι τυχαία η φράση “π...

Read more
doctor-checks-patient-eyes-health-with-snellen-chart-glasses-eye-disease-eye-clinic-optical-eyewear-store-vector-illustration-graphic-design_4968-703

Οπτομέτρης – οφθαλμίατρος: Ποια είναι η διαφορά;

Δεν είναι τυχαία η φράση “π...

Read more
cute-funny-smiling-doctor-oculist-healthy-happy-eyeball_92289-796

Ξέρεις τι συμβαίνει στα μάτια σου καθώς μεγαλώνεις;

Δεν είναι τυχαία η φράση “π...

Read more

There are 0 comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *