Ακολουθήστε με στο
Δημοσιεύσεις
4 tips για καλύτερη όραση
22 Ιανουαρίου 2020
pexels-photo-3097297

Εκατομμύρια άτομα αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα μάτια τους κάθε χρόνο. Ορισμένες ασθένειες προκαλούν μόνιμη απώλεια όρασης ή τύφλωση, ενώ άλλες μπορούν να διορθωθούν με φακούς επαφής ή γυαλιά.
Το Εθνικό Ινστιτούτο οφθαλμών εκτιμά ότι κατά τα έτη μεταξύ του 2010 και του 2050, ο αριθμός των ατόμων που επηρεάζονται από τις ασθένειες των ματιών – συμπεριλαμβανομένων της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας (AMD), του καταρράκτη, της διαβητικής αμφιβληστροειδοπάθειας και του γλαυκώματος – θα διπλασιαστεί. Mπορούμε να βελτιώσουμε την πιθανότητα να προστατέψουμε την όρασή μας και να αποτρέψουμε πολλές από τις ασθένειες που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των ματιών μας.

Tακτικές εξετάσεις ματιών
Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για να φροντίσετε την όρασή σας είναι να κάνετε κανονικά τις οφθαλμικές σας εξετάσεις.
Πηγαίνετε για τακτικούς οφθαλμολογικούς ελέγχους σε έναν εκπαιδευμένο οφθαλμίατρο που μπορεί να εντοπίσει πρώιμα σημάδια προβλημάτων.
Παρόλο που η όραση σας μπορεί να φαίνεται υγιής, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να είστε 100% βέβαιος εάν ένας εκπαιδευμένος επαγγελματίας δεν παρατηρεί τα μάτια σας.
Ο έλεγχος οφθαλμών όχι μόνο καθορίζει εάν χρειάζεστε ή όχι γυαλιά, αλλά μπορεί επίσης να εντοπίσει συνθήκες οφθαλμού που μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά εάν ανιχνευθούν αρκετά νωρίς.
Ένας τύπος εξετάσεων οφθαλμών που είναι γνωστός ως εκτενής εξέταση διαστολούντων οφθαλμών συνιστάται από την ηλικία των 60 ετών, ή νωρίτερα αν έχετε αυξημένο κίνδυνο ορισμένων οφθαλμικών παθήσεων.
Κατά τη διάρκεια μιας εκτεταμένης εξετάσεως εκτεταμένων οφθαλμών, ένας οφθαλμίατρος προσθέτει σταγόνες σε κάθε μάτι για να διευρύνει την επιφάνεια της κόρης. Μόλις οι κόρες διασταλούν, εισέρχεται στο μάτι περισσότερος φωτισμός, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στον οφθαλμίατρι να βλέπει την κηλίδα, τον αμφιβληστροειδή και το οπτικό νεύρο και να εντοπίζει τυχόν σημεία βλάβης και ασθένειας.
Υγιεινή διατροφή
Είναι δυνατόν να προστατεύσετε την όρασή σας τρώγοντας σωστά. Συχνά ακούτε ότι η κατανάλωση καρότων ωφελεί τα μάτια, αλλά υπάρχουν πολλά άλλα τρόφιμα που είναι σημαντικά για καλή όραση, επίσης.

Η κατανάλωση σταφυλιών έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο για εκφύλιση ωχράς κηλίδας. Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι τα σταφύλια μπορούν επίσης να υποστηρίξουν μία υγιή όραση. Σε ένα εργαστηριακό μοντέλο εκφυλισμού του αμφιβληστροειδούς, οι επιστήμονες έδειξαν ότι μια δίαιτα εμπλουτισμένη με σταφύλια προστατεύει τον αμφιβληστροειδή από τις καταστρεπτικές επιδράσεις του οξειδωτικού στρες.
Η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε φρούτα και λαχανικά έχει αποδειχθεί ότι προάγει την υγεία των ματιών. Τα σκούρα φυλλώδη λαχανικά, ειδικότερα – συμπεριλαμβανομένων των χόρτων, του καλαμποκιού και του σπανακιού – περιέχουν λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, τα οποία είναι αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην πρόληψη του σχηματισμού καταρράκτη.
Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι υπάρχουν οφέλη για την υγεία των ματιών από την κατανάλωση ψαριών πλούσιων σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και ο τόνος.
Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί να βελτιώσουν την φλεγμονή της οφθαλμικής επιφάνειας και τα συμπτώματα οφθαλμικού ερεθισμού που σχετίζονται με μέτρια έως σοβαρή ξηροφθαλμία. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν τα κύτταρα όρασης να επιβιώσουν μελλοντικές ασθένειες ή τραυματισμούς.

Κανονικό βάρος
Το να είναι κάποιος υπέρβαρος ή παχύσαρκος, αντιμετωπίζει μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης διαταραχών όπως ο διαβήτης ή άλλες συστηματικές διαταραχές, οι οποίες μπορεί τελικά να οδηγήσουν σε απώλεια όρασης.
Διατηρήστε ένα υγιές βάρος για να αποφύγετε τις παθήσεις που σχετίζονται με την παχυσαρκία.
Ποτέ δεν είναι αργά για να αρχίσετε να ελέγχετε το βάρος σας, κάνοντας μια υγιεινή διατροφή και να ασκείστε τακτικά ώστε να προλαμβάνετε τυχόν ασθένειες των οφθαλμών.
Έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης στην Αυστραλία και το Πανεπιστήμιο Leeds Beckett στο Ηνωμένο Βασίλειο ανακάλυψε ότι η σημαντική απώλεια βάρους θα μπορούσε ενδεχομένως να αντιστρέψει την οφθαλμική βλάβη που προκαλείται από τον διαβήτη, την υψηλή αρτηριακή πίεση και την παχυσαρκία.
Μια άλλη μελέτη που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην 121η Ετήσια Συνάντηση της Αμερικανικής Ακαδημίας Οφθαλμολογίας, που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Ορλεάνη, ανέφερε ότι τα άτομα που είναι σωματικά δραστήρια έχουν κατά 73% χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης γλαυκώματος από ό,τι τα άτομα που κάνουν πιο καθιστική ζωή. Αυτό το εύρημα υπογραμμίζει τη σημασία ενός ενεργού τρόπου ζωής.
Γυαλιά ηλίου
Εκτός από το ότι είναι ένα μοντέρνο αξεσουάρ, ο σημαντικότερος ρόλος των γυαλιών ηλίου είναι να προστατεύουν τα μάτια σας από τις υπεριώδεις ακτίνες που εκπέμπονται από τον ήλιο. Φορέστε γυαλιά ηλίου για να προστατεύσετε τα μάτια σας από τις ακτίνες UV του ήλιου.
Μια έκθεση του Συμβουλίου για την Όραση το 2016 αποκάλυψε ότι ενώ τα τρία τέταρτα των ανθρώπων στις Η.Π.Α. ανησυχούσαν για προβλήματα οφθαλμών που μπορεί να προκύψουν από τις υπεριώδεις ακτίνες, μόνο το 31% προστάτευαν τα μάτια τους με γυαλιά ηλίου όταν έβγαιναν έξω.

About author

apostolis giakoumelos

Διαβάστε Ακόμα

/ Άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν!

ΣΠΙΤΙ

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ

Εκατομμύρια άτομα αντιμετω...

Read more
unnamed

Αυτά τα γυαλιά ηλίου θα φορέσεις αυτό το καλοκαίρι

Εκατομμύρια άτομα αντιμετω...

Read more
Best-Movie-Sunglasses-1087x725

Movie sunglasses- Iconic γυαλιά ηλίου έγιναν διάσημα μέσα από ταινίες

Εκατομμύρια άτομα αντιμετω...

Read more

There are 0 comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *