Ακολουθήστε με στο
Οπτικά Γιακουμέλος Παθήσεις
ΑΠΛΕΣ συμβουλές για υγιή μάτια!
22 Φεβρουαρίου 2016
matia-a

Τα μάτια σας αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι για την υγεία σας. Σύμφωνα με τον οπτομέτρη Κο Απόστολο Γιακουμέλο Μπορείτε να κάνετε πολλά πράγματα, προκειμένου να τα διατηρήσετε υγιή και να είστε βέβαιοι ότι βλέπετε το καλύτερο δυνατόν.

Ακολουθήστε τις παρακάτω απλές οδηγίες, έτσι ώστε  να διατηρείτε τα μάτια σας υγιή  καθ’ όλη τη διάρκεια της παραγωγικής σας ζωής.

Να πραγματοποιείτε τακτικά μία ολοκληρωμένη οπτομέτρηση. Μπορεί να νομίζετε ότι η όρασή σας είναι φυσιολογική ή ότι τα μάτια σας είναι υγιή, αλλά μόνο με μία ολοκληρωμένη οπτομέτρηση θα είστε πραγματικά σίγουροι πως όλα είναι καλά. Όσον αφορά τα συνήθη οφθαλμολογικά προβλήματα, μερικοί άνθρωποι δε συνειδητοποιούν ότι θα μπορούσαν να βλέπουν καλύτερα φορώντας γυαλιά ή κάνοντας χρήση φακών επαφής. Επιπλέον, μερικές συνήθεις οφθαλμολογικές παθήσεις, όπως είναι το γλαύκωμα, η διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια και η ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, συχνά δε δίνουν προειδοποιητικά συμπτώματα.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε το οικογενειακό ιστορικό σας σχετικά με οφθαλμολογικές παθήσεις. Για το λόγο αυτόν, καλό είναι να συζητήσετε με τους συγγενείς σας γύρω από το οφθαλμολογικό ιστορικό τους. Είναι σημαντικό να ξέρετε εάν κάποιος έχει διαγνωστεί με συγκεκριμένη οφθαλμολογική πάθηση ή κατάσταση, μιας και για πολλές από αυτές παίζει ρόλο η κληρονομικότητα. Η συγκεκριμένη πληροφορία μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε εάν αντιμετωπίζετε υψηλή επικινδυνότητα να αναπτύξετε μία συγκεκριμένη οφθαλμολογική νόσο ή κατάσταση.

Να τρέφεστε υγιεινά, προκειμένου να προστατεύσετε την όρασή σας. Για παράδειγμα, έχετε ακούσει ότι τα καρότα κάνουν καλό στην όραση. Όμως με το να ακολουθείτε μία δίαιτα πλούσια σε φρούτα και λαχανικά- ειδικά με λαχανικά που έχουν σκούρα φύλλα- είναι εξίσου σημαντικό προκειμένου να διατηρήσετε τα μάτια σας υγιή. Επίσης, οι έρευνες έχουν δείξει ότι η υγεία των ματιών επωφελείται από μία δίαιτα πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που για παράδειγμα υπάρχουν σε μεγάλη ποσότητα στον  σολομό και στον τόνο.

Να διατηρείτε ένα υγιές σωματικό βάρος. Με το να είστε υπέρβαρος/η ή παχύσαρκος/η αυξάνετε την πιθανότητα που έχετε να εμφανίσετε σακχαρώδη διαβήτη και άλλες συστηματικές καταστάσεις, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν στην απώλεια όρασης, όπως για παράδειγμα είναι η διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια ή το γλαύκωμα. Για τον λόγο αυτό, εάν δυσκολεύεστε  να διατηρήσετε ένα υγιές σωματικό βάρος, απλά συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Να φοράτε προστατευτικά γυαλιά όταν αθλείστε ή κάνετε οικιακές εργασίες. Τα προστατευτικά προϊόντα για τα μάτια περιλαμβάνουν ειδικά γυαλιά και προστατευτικούς φακούς, καθώς επίσης προστατευτικές μάσκες, ειδικά σχεδιασμένα να παρέχουν τη σωστή προστασία για τη δραστηριότητα με την οποία ασχολείστε. Τα περισσότερα προστατευτικά γυαλιά κατασκευάζονται από πολυκαρβονικά υλικά, τα οποία είναι 10 φορές  ανθεκτικότερα από τις άλλες οργανικές ύλες.  Προστατευτικά προϊόντα των ματιών μπορείτε να βρείτε σε καταστήματα οπτικών ειδών, αλλά και σε καταστήματα με εργαλεία.

Διακόψτε το κάπνισμα ή καλύτερα μην το ξεκινήσετε ποτέ. Το κάπνισμα είναι βλαβερό για τα μάτια σας όπως ακριβώς είναι βλαβερό και για τον υπόλοιπο οργανισμό σας. Οι έρευνες συνδέουν το κάπνισμα με αυξημένη πιθανότητα για ανάπτυξη ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, καταρράκτη και βλάβης του οπτικού νεύρου, καταστάσεις που δυνητικά μπορούν να οδηγήσουν σε τύφλωση.

Να φοράτε γυαλιά ηλίου. Τα γυαλιά ηλίου αποτελούν ένα σημαντικό αξεσουάρ μόδας, αλλά ο σημαντικότερος ρόλος τους είναι να προστατεύουν τα μάτια σας από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου. Όταν πρόκειται να αγοράσετε γυαλιά ηλίου, να επιλέγετε αυτά που μπλοκάρουν το 99 με 100 % και της UV-A και της UV-B ακτινοβολίας.

Να ξεκουράζετε τα μάτια σας. Εάν περνάτε πολλή ώρα μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή ή όταν προσηλώνετε  το βλέμμα σας για παρατεταμένη ώρα  προς έναν συγκεκριμένο στόχο, μερικές φορές μπορεί να παραμελείτε να ανοιγοκλείνετε συχνά τα μάτια σας με αποτέλεσμα αυτά να κουράζονται. Δοκιμάστε να εφαρμόσετε τον κανόνα 20-20. Δηλαδή κάθε 20 λεπτά, φροντίστε να κοιτάζετε μπροστά σας σε απόσταση γύρω στα 6 μέτρα  και για περίπου 20 δευτερόλεπτα. Αυτή η απλή άσκηση μπορεί να ελαττώσει το αίσθημα της κοπιωπίας, δηλαδή το αίσθημα κούρασης των ματιών.

Να καθαρίζετε τα χέρια σας και τους φακούς επαφής σας συστηματικά. Για να αποφύγετε την πιθανότητα μολύνσεων, καλό είναι να πλένετε πάντοτε τα χέρια σας επιμελώς προτού βάλετε ή βγάλετε τους φακούς επαφής σας. Βεβαιωθείτε, επίσης, ότι τηρείτε τη σωστή διαδικασία κατά την απομάκρυνση ή την τοποθέτηση των φακών επαφής στη θήκη τους.

Εξασκηθείτε στην ασφάλεια των οφθαλμών σας στο χώρο εργασίας. Οι εργοδότες είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον. Στην περίπτωση που η χρήση προστατευτικών γυαλιών είναι προϋπόθεση στο πλαίσιο της εργασίας σας, συνηθίστε να φοράτε πάντα τον κατάλληλο τύπο γυαλιών καθώς και να ενθαρρύνετε τους συναδέλφους σας να κάνουν το ίδιο.

 

 

About author

a8anasios

Διαβάστε Ακόμα

/ Άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν!

model-face-beautiful-black-and-white-407035

Έχω μαύρους κύκλους στα μάτια. Τι να κάνω;

Read more
1u

Ελληνική μελέτη: Ένας στους τρεις Έλληνες έχει μυωπία

Read more
no_vision_insurance_you_can_still_afford_an_eye_exam_and_glasses

Είναι ασφαλή τα γυαλιά οράσεως που αγοράζονται από το διαδίκτυο;

Read more

There are 0 comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *